dinsdag 18 februari 2014

Snif..


Vorige week was ik ziek, nu nog maar niet zo beroerd als vorige week gelukkig.
Ik was 30 januari met mijn moeder en nichtje (dochter van mijn overleden zus) een weekend naar Barcelona geweest. Wat echt heel leuk was zo met drie generaties.
Helaas kwam ik terug met een ontsteking aan mijn ooglid en toen volgde ook nog een zware verkoudheid.
Vroeger had ik een arsenaal aan hoestdrank, oscillococcinum, vitamine c, antigripine en ga zo maar door in huis staan.
Vorig jaar las ik echter dat eigenlijk al ouder onderzoek  had uitgewezen dat dat echt allemaal onzin is, paracetamol en uitzieken en alleen indien nodig stomen en neusspray was het enige wat hielp. http://medischcontact.artsennet.nl/archief-6/tijdschriftartikel/04488/hoestdrank-helpt-nauwelijks.htm
Dat bespaart me een vermogen !

Ik ben na een paar dagen tobben met kompressen op dat oog naar de huisarts geweest, warme kompressen was helemaal goed en verder een antibioticacrème om de ontsteking te lijf te gaan.  Mijn standpunt is eerst even kijken of iets vanzelf over gaat met de geijkte middelen en dan past de medische stand inschakelen. Niet gelijk naar de dokter rennen maar het ook niet uit laten monden in iets ernstigers, gezond verstand gebruiken. Zo houden we met ze allen de verzekeringspremies laag.

Verder heb ik mezelf nu eindelijk eens rust gegund en ben in bed gaan liggen zweten, dat dan weer wel :-)
Als hoestdrank dronk ik kamille thee of thee van de salie uit de tuin die ik van de zomer gedroogd had.  Ik ben nog steeds erg slap, daar valt niet veel tegen te doen.
Ik zorg dat ik voldoende fruit eet en voldoende vocht binnen krijg en loop af en toe een klein rondje met de hond, van binnen zitten word ik niet zo vrolijk..
Als ik nu met al die pillen en poeders in de slag was gegaan zou ik niet sneller hersteld zijn maar mijn portemonnee zou wel flink aangeslagen zijn.

Nog even over hoestdrank wat dat blijkt zowel voors en tegens op onverwacht gebied te hebben:
gevaarlijk voor baby's http://www.ouders.nl/artikelen/hoestdrankjes-minder-onschuldig-dan-gedacht
goed, http://www.gezondheidsnet.nl/borstkanker-en-dan/hoestdrank-voorspelt-reactie-op-kankermedicijn

Wat doen jullie bij een kwaal of verkoudheid ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten