maandag 22 januari 2018

weekmenu en de veganistische ontdekkingstocht vandaag veganistische parmezaanse kaas vervanger



Jullie hebben nog het weekmenu van me tegoed. Deze week had ik besloten om alleen groente en fruit te halen bij de Lidl. Door deze uitdaging ben ik ook weer een beetje aan het kijken waar ik nou het liefste mijn groente en fruit wil halen.
De Albert Heijn is vaak makkelijk alles in één keer scheelt tijd en een boel verleidingen die je moet trotseren als je meerdere winkels aandoet.


Maar goed, de vriezer zat nogal vol, zaterdag naar de markt kwam me qua tijd deze week niet uit. Dus ging ik vrijdag nadat ik mijn moeder in het verpleeghuis had bezocht, onderweg naar huis naar de Lidl .We zijn samen naar het kattencafé geweest trouwens. Zo leuk en wat heeft ze genoten ! Maar dat terzijde.


Eenmaal bij de Lidl bedacht ik dat hun wasmiddel Formil heel goed en heel goedkoop is dus dat heb ik ook gelijk meegenomen voor de witte, gekleurde en wolwas. Normaal maak ik mijn eigen wasmiddel maar daar ben ik een tijdje niet aan toe gekomen dus een vervanger is niet weg, dan kan ik ook een beetje afwisselen. Mijn was wordt toch niet zo wit van mijn eigen gemaakte wasmiddel, dus af en toe met een wasmiddel voor witte was is ook wel fijn.
En ik zag diepvries bosbessen, mango en annanas voor 1,39 per doosje. Bij de Albert Heijn ligt daarvan de prijs tussen 1.69 en 1.45 dus heb ik maar van alle drie een doosje meegenomen. Ik doe dat fruit graag in mijn sojayoghurt of maak er in het weekend een luxe smoothie van. Met drie doosjes doen we heel lang dus ik weer blij.


Alleen oeps de diepvries zat al best vol... Nou ja deze week dus ons best doen om hem goeddeels leeg te eten.
Desondanks ben ik altijd verbijsterd hoe weinig ik bij de Lidl afreken voor de hoeveelheid boodschappen die ik haal. Al zijn er zaken die ik bij Lidl echt niet lekker vind, zoals de kaas bijvoorbeeld. Maar die eet ik nu niet in verband met mijn veganistische maand, dus dat komt goed uit.


Wat staat deze week op het menu:


Zaterdag: verse zoete paprikasoep met rode linzen, het recept heb ik van de bond voor vegetariers, ik heb er geen zeekraal, olijven of sojaroom bij gedaan deze keer. Met de Kerst heb ik deze soep ook gemaakt en toen zat dat er allemaal wel bij uiteraard ;-)

Zondag: veganistische bami met groenten en tofu

Maandag: boerenkool met speckjes van de vegetarische slager


Dinsdag: restje boerenkool en restje paprikasoep


Woensdag: japanse ramensoep met kastanjechampignons en tofu


Donderdag: witlof met aardappels en veganistische parmezaanse kaas uit de oven




Die veganistische parmezaanse kaas ga ik dus nog zelf maken. Ik ben echt zo benieuwd ! Op het internet vond ik verschillende recepten al dan niet na het malen in de oven. Als eerste ga ik de variant van ikbenirisniet proberen, die hoeft niet in de oven.
Hier vind je het recept : veganistische parmezaanse kaas











Geen opmerkingen:

Een reactie posten