zondag 17 maart 2013

Rugpijn

Het vorige weekend hebben we de zolder leeggeruimd. Althans, alles wat eraf moest om de zolder fatsoenlijk te kunnen verven. Wat een gesjouw en wat hebben we nu een rugpijn !
Die was namelijk nog nooit geverfd ! De aannemer zei 10 jaar geleden dat we het minstens een jaar niet moesten schilderen in verband met het vocht wat nog uit de platen moest trekken. Nou dat is gelukt hoor, want de afgelopen week hebben de platen voor het eerst een likje verf gezien :-)
Maar het is toch mooi geworden ! ik ben er helemaal trots op..
Het leuke is dat het is alsof we een beetje een nieuw huis hebben, gelijk de ramen en de kozijnen witgeschilderd en de traphekjes meegenomen. En waar ik het echt heel blij mee ben is dat de knieschotten nu omgetoverd zijn tot deurtjes die makkelijk open kunnen. Achter die deurtjes schuilt nog een wereld aan op te ruimen spulletjes.
Maar eerst moeten we alle spullen, boeken, dvd's, spelletjes die ik voor mijn nichtje had gekocht om te oefen met rekenen op de pc, een boekenkast, de wi, dvd speler, videorecorder, 2 oude desktop pc's en noem maar op een goede bestemming krijgen. Dus hebben we het e.e.a. op marktplaats en bol.com gezet en zit mijn auto nu vol met zaken die morgen naar de kringloop worden gebracht.
En we hebben meteen ook de piano via marktplaats verkocht, die stond al jaren ongebruikt in de kamer. Mijn pianolessen had ik opgegeven en het is toch zonde om zo'n mooi instrument als veredelde kaarsenstandaard te gebruiken. Ik blij dat ik nog wat voor mijn investering terug kreeg en iemand anders blij dat haar dochtertje kon leren pianospelen.
We zijn nog lang niet door alle spullen heen, maar we maken grote stappen en daar wordt ik heel blij van.
Wat minder blij ben ik met de aanhoudende winter, ik had namelijk al heel enthousiast voor gezaaid voor de moestuin. De tuinbonen staan in het piepkleine buitenkasje van 40 bij 40 bij 20 cm, met wat extra bescherming. Maar de pastinaken, paprikaatjes en courgetteplantjes staan binnen maar door te groeien. Ik wordt er dol van, want ze worden veel te groot en ik betwijfel of ze het buiten gaan redden vooral de courgetteplantjes. Nu ja, in het ergste geval mag ik straks opnieuw zaaien. Ook niet erg, de zaadjes komen van de Lidl of uit eigen kweek, maar ik zou het wel jammer vinden van al mijn aandacht en zorg. Meer dan zorgen dat ze zo koel mogelijk staan en net voldoende water krijgen kan ik niet doen. Oh wat heb ik zin in de lente en de start van mijn moestuin!
En jullie, hebben jullie al bedacht wat je dit jaar allemaal wilt kweken ?

2 opmerkingen:

  1. 'k Heb in het weekend de peultjes (inmiddels zo'n 15 cm) in het kasje gezet, net als sla en spinazie, die laatste planten kunnen wel tegen een beetje kou,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Kniepertje,
      Wat leuk, je bent de eerste die op mijn blogjes reageert ! Hartelijk dank! Dus jij hebt het aangedurft om de plantjes buiten te zetten. ik zag dat de weersvoorspellingen qua temperatuur ook wel aardig aan het worden zijn. Misschien dat ik het ook maar ga wagen mijn zaailingen met wat bescherming buiten te zetten vandaag.

      Verwijderen