zondag 31 maart 2013

Verjaardag vieren en nog veel meer...

We hebben een paar drukke weken achter de rug, mijn man was de 19e jarig en ik had dit jaar besloten om niet iedereen tegelijk uit te nodigen. De laatste keer (de verrassingsborrel omdat hij binnen 4 jaar 2 titels had behaald) stonden er meer dan 40 mensen in huis. En vooral voor het wat oudere publiek is dat niet erg prettig.
Dus de avond van de 19e had ik de buren uitgenodigd en op de zaterdag erna de familie en vrienden.
Wat dan weer een valkuil is, is dat je dan wat meer van alles uitnodigt omdat er toch meer ruimte is ;-)
nu ja erg gezellig allemaal en omdat ik altijd alles zelf vers maak ben ik er ook best een beetje druk mee. Op de familie, vrienden verjaardag eet iedereen ook gezellig mee. dus verzin ik steeds een buffetje, dit keer was het Italiaans.
De dag na het feestje op de avond van de 19e had ik zelf een examen, niet zo slim gepland maar ik wist het niet van tevoren. Gelukkig wel geslaagd :-)
Afgelopen weekend waren ook de broer van mijn man met echtgenote over uit Amerika, leuk hoor we hadden ze bijna een jaar niet gezien. Op zaterdag hebben ze hier natuurlijk verjaardag gevierd en op zondag zijn we met ze naar Sealife op Scheveningen geweest, ze wonen zelf niet dicht bij zee en mijn schoonzus is er dol op. Helemaal leuk was het dat de film over Flip er ook te zien was, de zeeschildpad die in Nederland aangespoeld was en die is teruggebracht naar Amerika om na herstel uiteraard vrij gelaten te worden in de golf van Mexico. Leuk hoor om te zien hoe Nederland en Amerika hier hebben samengewerkt om het leven van Flip te redden. Flip is een heel zeldzame schildpad en die samenwerking gaf hoop. ik heb wel eens eerder geschreven over het gebrek aan respect wat veel mensen hebben voor leven, hoe zinloos dierenleed wordt berokkend om een staart van een mishandelde vos op een lelijke jas te kunnen naaien. Gelukkig kan het dus ook anders...
Genoeg gemoraliseerd voor vandaag.
Voor Sealife hadden we kortingskaartjes uit de agenda van de postcode loterij van mijn schoonvader, 30% korting was dat even leuk !
Wij doen nooit mee aan loterijen, ik hou er niet van volgens mij worden alleen de loterijen zelf er rijk van en houden we al die presentatoren er mee aan het werk. Maar als die agenda met kortingsbonnen er dan toch is dan moeten we ze maar gebruiken ook :-)
Het was echt reuze interessant, was er nog nooit geweest maar vond het zeer de moeite waard.
Verder ben ik begonnen met hardlopen, mijn conditie is om te huilen maar na 4 weken zie ik wel vooruitgang. ik heb zo'n schema wat ik langzaam opvoer. Nu had ik nog hardloopschoenen van meer dan 20 jaar oud ( al een jaar of 10 niet aangekeken) en het leek me dat die nog prima dienst konden doen.  Na gisteren 3 km te hebben gerend op het strand kwam spontaan de zool van 1 schoen deels los !
Is dat even balen, maar ik ga proberen hem te plakken hoor. Vroeger zou ik al bij de gedachte aan een sport de hele outfit hebben gekocht. Tegenwoordig kijk ik dus eerst even aan of ik het volhou en pas als ik 5 km kan lopen mag ik nieuwe schoenen kopen van mezelf :-)
Als die zool het dus maar volhoud tot de 5 km.
Verder gaat het opruimen hier gestaag voort. De Kringloop was heel blij met wat we gebracht hebben en ik kreeg zelfs nog een doosje zeebanket chocolade als bedankje. is dat niet lief ?
Deze week hebben we weer 2 dvd's en 1 boek via bol.com kunnen verkopen. 1 boek koste zoveel aan verzendkosten, door de dikte werd het tot pakket bestempeld, dat ik er maar 2 euro aan over hield. Niet zo geslaagd, dus de dikke boeken gaan we maar van de verkooplijst halen.. om het te compenseren heb ik de 2e dvd zelf maar bezorgd. Het adres lag op mijn fietsroute naar kantoor, nou ja. een klein ommetje van 1 km. dus daar heb ik de postzegels kunnen uitsparen. Dat is toch gauw 2 euro voor bijna geen extra inspanning en heel belangrijk geen extra CO2 want ik zat op de fiets en zo'n postpakketje maakt toch een aardige reis voor het eens bezorgd wordt.
Als klap op de vuurpijl zijn afgelopen maandag onze zonnepanelen geplaatst ! maar daarover volgende keer meer.
Hoe doen jullie dat, is consuminderen voor jullie ook een manier om het milieu een beetje te sparen ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten