donderdag 5 maart 2015

Lente en Marktplaats

Ja wat hebben die twee nou met elkaar te maken zou je zeggen ?
Nou ik heb gemerkt dat het van belang is om de spullen die je op marktplaats aan de man of vrouw wilt brengen net voor het starten van het juiste seizoen op MP moet zetten.
In de herfst kocht ik een nieuwe fiets, via het fietsplan van mijn werk kon nog net.
Ik doe bijna alles op de fiets, woon-werk, boodschappen en heel veel recreatieve fietstochten. Mijn "oude" fiets was aan vervanging toe. Nog steeds een goede fiets, maar niet meer voor mijn intensieve gebruik en de gunstige regeling via mijn werk was ook een factor die meespeelde.
Maar mijn "oude" fiets is best nog wat waard en er is vast iemand blij mee te maken voor een zacht prijsje.
De zakelijke ik in mij wil natuurlijk ook weer niet een te zacht prijsje, ik heb eens gekeken wat vergelijkbare fietsen doen op MP en wat de fietsenwinkel ervoor vraagt en daar wil ik een beetje omheen zitten met mijn verkoopprijs.
Nu had ik de fiets in mijn enthousiasme in de herfst al op MP gezet, en er kwamen wel heel snel biedingen op maar die lagen toch wel wat onder de prijs die ik in mijn hoofd had.
De biedingen kwamen zo snel dat ik het vermoeden kreeg dat een aantal handelaren een soort zoekopdracht hadden uitstaan en voor weinig mijn e-bike dachten te bemachtigen.
Een kennis vertelde me dat MP een ware markt is handelaren die voor weinig opkopen en het dan weer doorverkopen met winst. Slim toch als je daar je beroep van kunt maken.

Maar goed, ooit verkocht mijn man een paar oude schaatsen toen het vroor dat het kraakte en er in de winkel geen schaatsen meer te krijgen waren. De schaatsen hebben 5 minuten op MP gestaan en toen werd al de vraagprijs geboden. Ze werden nog wel even gepast maar verder geen gezeur.
Dat deed mij bedenken dat ik mijn fiets bij het begin van de lente zeg maar het eerste mooie weekend van de lente op MP ga zetten. Als de zon schijnt wil iedereen ineens fietsen....
En dan zitten er ook gewone particulieren die echt graag een fiets willen op MP. Eens kijken hoe dat loopt, ik zal mijn ervaringen in een volgend blog delen.

Verder nog de moestuin vorderingen. Na mijn vorige moestuin activiteiten werd het prompt reuze fris en het ging ongelofelijk regenen. na een paar dagen hield ik een inspectie. In 1 van de drie kweekbakken had zich een flinke hoeveelheid water verzameld en kregen die arme kruidenzaadjes vast allemaal zwemles. Of ze werden flink gekiemd, zo zou je het ook kunnen noemen.Wat te doen, ik kon het water er niet afgieten dan zouden de zaadjes ook wegspoelen. ik besloot de bak onder de glazen plaat van de tuin te zetten in de hoop dat de wind, die was er ook in voldoende mate, de hoeveelheid vocht wel zou laten afnemen.
Ondertussen ging ook het zaaien binnen volop door.  de eerste tere groene blaadjes komen al boven van de andijvie.
Nu vraag ik me af he, of ik dat tere spul van het weekend nu al veilig buiten in de moesbakken kan gaan zetten of dat ik dan eerst op zoek moet naar een glazen plaat oid om er een koude kas van te maken ? Wat denken jullie ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten